Valrörelse på is

Söndagen den 22 februari bjöd på ett underbart väder sol från en klarblå himmel. Stadsviken/ Malmuddens S-förening gav tillsammans med flera andra s-föreningar, s-fackklubbar samt Tekniska nämndens s-grupp information och samtal  om  Europaparlamentsvalet. De  bjöd  på blåbärssoppa, fiskdamm för barnen samt information om EU-valet till Luleåborna som var ute och njöt av det fina vädret.
På isen samtalade vi om vikten av en stark klimat politik, den frågan är livsavgörande för oss. Har vi ingen planet har vi inte möjlighet till att skapa jobb. Genom en offensiv klimat politik kommer nya jobb att skapas.
 I denna tid då varslen duggar tätt kom många samtal att handla om vikten  av att satsa på utbildning,kompetens höjande insatser för att anpassa kompetensen efter de behov som arbetsmarkanden har och kommer att få behov av.
Naturligtvis fördes även samtal om kollektivavtalen. Där vi svarade vi vill att EU ska ha regler som gör att det är de lagar och regler som finns i landet ska gälla när man arbetar i ett annat land. Det som händer i EU är viktigt för oss eftersom det påverkar oss mycket, därför är det viktigt att få ett rött Europa var de budskap som vi gav under söndagen.

Sidan uppdaterades senast: 2009-03-24 07:45