(S) framtidsplan för vård och omsorg

Socialdemokraterna i Sollentuna presenterade på pensionärsorganisationernas utfrågning den 10 april sin framtidsplan för vi vill utveckla vård och omsorg i Sollentuna om vi får Sollentunabornas förtroende att leda kommunen efter höstens val.

”Mycket av det moderaterna gjort vad gäller valfrihet inom vård och omsorg de senaste åren tycker vi är bra. Men inför valet 2014 är alternativen tydliga: ska vi fortsätta på en väg med skattesänkningar och privatiseringar i vården eller en ny vårdpolitik där ordning och reda går före nya privatiseringar och mer personal går före nya skattesänkningar”, säger Freddie Lundqvist (S) kommunalrådskandidat.

”Vi har under de senaste åren samtalat med många Sollentunabor och personer som arbetar i verksamheten om hur de ser på vård och omsorg i vår kommun. Utifrån det har vi format ett vår framtidsplan för vilka steg som Sollentuna behöver ta för att få Sveriges bästa äldreomsorg”, säger Freddie Lundqvist (S).

Idag presenterar vi därför de fyra första stegen i vår framtidsplan för Sollentunas vård och omsorg:

1. Ordning och reda i vård och omsorg går före nya privatiseringar
  2. Vi prioriterar hemtjänst till våra äldre framför nya skattesänkningar
  3. Om man är över 85 och vill flytta till äldreboende ska politiker inte kunna säga nej av ekonomiska skäl
  4. Ställ hårdare kvalitetskrav på äldrevården och på vilka som får bedriva äldrevård
Sidan uppdaterades senast: 2014-04-10 14:03