Socialdemokraterna i Sollentuna söker politisk sekreterare!

Har du vad som krävs för ett jobb som är Inspirerande, Utvecklande och Kreativt?

Socialdemokraterna i Sollentuna söker politisk sekreterare!

Socialdemokraterna i Sollentuna är kommunens näst största parti med 12 av 61 mandat. Vi är i opposition men har ambitionen att växa och i framtiden vara med och styra kommunen. Vi har idag ett oppositionsråd och en politisk sekreterare på heltid.

Om tjänsten som politisk sekreterare

Din roll är främst att stödja oppositionsrådet, kommunfullmäktigegruppen samt arbetarekommunens styrelse med politiskt och administrativt stöd. Du kommer att utforma beslutsunderlag, genomföra politiskt strategiskt arbete, omvärldsbevakning, delta i planeringen av partiarbete samt utföra andra förekommande arbetsuppgifter som politisk sekreterare I dina arbetsuppgifter ingår också att ha kontakt med media bl.a. annat genom att utarbeta artiklar, nyhetsbrev samt använda sociala medier.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har erfarenhet av kommunikativt-/utredningsarbete och som delar arbetarrörelsens värderingar. Du har erfarenhet att jobba i högt tempo och förstår vikten av att hålla deadline. Du gillar att jobba såväl i grupp som självständigt.

Du ska:

• Delar arbetarrörelsens värderingar
  • Kunna skapa förutsättningar för, samordna och leda utvecklingsarbete.
  • Kunna hantera arbetstoppar och vara stresstålig.
  • Har förmåga att tänka strategiskt, analytiskt och långsiktigt
  • Kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.

Det är meriterande om du har:

• Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
  • Kunskap om kommunal förvaltning och budgethantering
  • Lämplig högskoleutbildning inom t ex statsvetenskap och ekonomi

Villkor

Tjänsten är på 100 % med placering i Sollentuna kommun. Månadslön enligt överenskommelse. Då tjänsten är knuten till mandatperioder är den tidsbegränsad tom 2018-12-31 Arbetstiden är oreglerad och tillträde sker efter överenskommelse.

Ansökan

Vi vill ha din ansökan senast 2015-12-10. Vi tillämpar löpande urval och kommer påbörja urvalsprocessen innan ansökningstidens slut.

Skicka din ansökan till freddie.lundqvist@sollentuna.se.

Eller

Socialdemokraterna Sollentuna

191 22 Sollentuna

Kontakta oppositionsrådet Freddie Lundqvist (S)