SSU Frihet

Är du intresserad av att lära känna nya människor, prata samhällsfrågor, vara med och påverka och vara del av något stort?
Då är Du jättevälkommen till SSU! I Nässjö heter vi SSU Frihet och klubben har haft det namnet sen 1918! I nuläget är vi ett tiotal ungdomar som träffas och umgås ett par timmar i veckan och pratar om precis det som faller oss in! Ibland har vi ett förvalt ämne och inbjudna gäster men allt sådant bestäms gemensamt! Vår filosofi i klubben är att alla ska känna sig välkomna, gemenskap och delaktighet.
Känner du dig nyfiken på politik och människor så har du kommit rätt. Då kan det här kan vara något för dig!
Onsdagar kl.16:30-18:30 (med undantag för lovveckor) träffas Nässjös SSUare i Socialdemokraternas lokal. Partilokalen ligger på Esplanden 2A nere vid resecentrum.
Klubben har ett nära sammarbete med Socialdemokraterna i Nässjö vilket också har lett till att vi har representant i kommunfullmäktige och partistyrelsen.
Kontakt:

Adress: Esplanaden Box 292, 571 23 Nässjö