Utdelning till Loos Skytteförening

Under firandet av 1a maj 2013 hade Socialdemokraterna insamling till LOOS SKYTTEFÖRENING. Detta för att visa vår uppskattning för deras genuint fina insatser med ungdomsverksamheten.

Konfrencieär Malin Ängerå berättade då om föreningens ungdomsskyttar och deras fina prestationer i Skol-SM. Föreningens Daniel Wallberg (tidigare elev på Los skola, numera Skyttegymnasiet i Strömsund) hyllades då även för hans guldmedalj i junior SM. Insamlingen inbringade 1 332kronor. LO och SAP efterskänker samma belopp till föreningen som på så sätt kommer att tilldelas 3 664 kronor.

Överlämnaden skedde vid ett medlemsmöte hos Loos S-förening i september. Skytteföreningens ordförande Johnny Wallberg mottog med stor glädje de insamlade medlen och han uttalade sin uppskattning att föreningen fick detta stöd.

Johnny Wallberg berättade om Skytteföreningens framgångar i Skol-SM mm. Sedan den 1a maj då insamlingen ägde rum och fram tills idag, har föreningens Daniel Wallberg utsetts till landslaget och vid hans debut kammade han hem priset som nordisk juniormästare!

Socialdemokraterna lyfter på hatten för Loos Skytteförening och för guldskytten Daniel!

Ordförande Johnny Wallberg,Loos Skytteförening mottog den insamling som Socialdemokraterna arrangerade den 1a maj.

Från höger: Ivan Breslin, Johnny Wallberg, Vanja Isaksson, Inger Isaksson-Granqvist, Benita Breslin, Folke Granqvist och Tommy Borg.

Foto: Jenny Breslin, ordförande i loos S-förening och prisutdelare

Sidan uppdaterades senast: 2013-09-18 14:37