Ny kollektivtrafik ger många nya bostäder!

Nu är Huddinge kommuns intresseanmälan inlämnad till Sverigeförhandlingen. Socialdemokraterna tycker att det är bra att Huddinge nu visar framfötterna och berättar om vår potential att växa med hjälp av ny kollektivtrafik. Med tunnelbana till Kungens Kurva, stopp för höghastighetstågen i Flemingsberg, Spårväg syd och särskilda vägar för modern snabbusstrafik som binder ihop länets norra och södra delar kan vi utveckla Huddinge med tiotusentals nya bostäder. Tyvärr fick vi inte med oss de borgerliga på den sista pusselbiten – de moderna snabbussarna på egen körbana från Haninge i söder via Huddinge/Flemingsberg till Kista, Arlanda och Täby i norr.
-          Vi tycker att det är tråkigt att Moderaterna i Huddinge inte vill visa staten vad det skulle innebära för Huddinge och hela regionen om vi får särskilda vägar för snabba bussar längs de nya motorlederna. Det skulle kapa restider och ge helt nya pendlingsmöjligheter, säger Emil Högberg – kommunalråd och gruppledare för Socialdemokraterna i Huddinge.

För kontakt:

Emil Högberg 070/556 17 20