Socialdemokraterna ökar rejält i ny mätning!

Enligt en färsk opinionsmätning skulle Socialdemokraterna i Huddinge få 33% av rösterna – en uppgång jämfört med det förra kommunalvalet på mer än sex procentenheter. Socialdemokraterna blir genom detta Huddinges största parti. Moderaterna och de övriga allianspartierna rasar tillsammans med sju procentenheter.

Väljarundersökningen gjordes mellan den 2-15 april. TNS Sifo har på uppdrag av Socialdemokraterna i Stockholms län frågat 1000 slumpmässigt utvalda personer i Huddinge om deras partisympatier. Om undersökningens utfall skulle bli valresultatet i höst får Huddinge en ny majoritet.

-     Det här resultatet ger oss ytterligare stärkt självförtroende. Vi går till val med tydliga prioriteringar - fler ska få jobb och skolan går före nya skattesänkningar. Vi känner att vi har Huddingeborna med oss och nu ska vi jobba hårt ända in i kaklet för att vinna deras förtroende också på valdagen, säger Emil Högberg som är Socialdemokraternas kandidat till uppdraget som ordförande i kommunstyrelsen.

För mer information:

Emil Högberg, 070-556 17 20