Medlemsmötet valde gruppledare och nytt kommunalråd

Sara Heelge Vikmång valdes till gruppledare på gårdagens medlemsmöte - och Rasmus Lenefors valdes till nytt kommunalråd. Den 12 september väljs Rasmus på kommunfullmäktige och den 26 september börjar han att arbeta på kansliet.

Kvällen inleddes med ett besök att försvarsminister Peter Hultqvist som höll ett anförande om både allmänpolitik och försvarspolitik.

Sara Heelge Vikmång, gruppledare och kommunalråd

Sara Heelge Vikmång kommer ursprungligen från Norrköping. Hon har bland annat varit förbundssekreterare på SSU och Unga Örnars riksförbund, arbetat som politisk sekreterare för S i riksdagens utbildningsutskott och varit gymnasienämndens ordförande i Norrköping. Sara har en kandidatexamen i pedagogik från Södertörns högskola och en högskoleexamen i affärsjuridik från Linköpings universitet.

Rasmus Lenefors, kommunalråd

Rasmus Lenefors kommer ursprungligen från Hässleholm och har kommunalpolitisk erfarenhet i form utav nämnduppdrag både från Lunds kommun och Halmstads kommun.  Rasmus har även deltagit i ett flertal amerikanska valrörelser. Under hösten 2012 var han bosatt i New York och arbetade i Barack Obamas omvalskampanj i flera delstater. Rasmus är utbildad statsvetare men har även utbildat sig inom media och opinion vid Berghs School of Communication i Stockholm.

Sidan uppdaterades senast: 2016-08-26 11:09
Taggar: