Barnomsorg till för alla

För oss Socialdemokrater är det en självklarhet att vår barnomsorg ska vara till för alla. Så är det tyvärr inte idag, det vill vi ändra på. Om vi vinner valet i höst kommer vi att starta upp en förskola som även har öppet på kvällar, helger och nätter. Människor ska inte behöva tacka nej till arbete för att de inte har en trygg plats att lämna sina barn.

Vi vill även utöka tiden som alla barn vare sig mamma och pappa arbetar, är arbetslösa eller föräldralediga är garanterade att få vara i förskolan från 15h/veckan till 30h/veckan. Det är viktigt att barn får vara med i en pedagogisk miljö, det är i förskolan vi lägger grunden för det livslånga lärandet. Det är även viktigt för barn att få en social samvaro.

Mona Sahlin gav tydliga besked i Almedalen att Socialdemokraterna kommer skuta till 12 miljarder extra till välfärden. Pengar som kan användas för att anställa mer personal och minska barngrupperna.

Vi vill ha en bra förskola till för alla!

Sidan uppdaterades senast: 2010-08-17 13:49