Samtalskampanj

Under den gångna mandatperioden har vi Socialdemokrater suttit i opposition i Mjölby kommun. Något som varit mycket svårt. Politik är att vilja förändra och vi tycker att utvecklingen i Mjölby kommun har stannat av under de senaste 4 åren. Chanser att satsa på förskola och ungdomsarbetslöshet har gått för bi bla.

Det finns en annan väg att gå. Rösta på Socialdemokraterna senast den 19 september.

Vi har under dessa fyra år varit ute mycket i vår kommun för att prata med våra invånare på hur man ser på vår kommun och hur man vill förändra den till det bättre. I våras lanserade Mona Sahlin att vi Socialdemokrater skulle genomföra en samtalskampanj. Med detta menas inte att vi bara ska stå och berätta om vad vi vill göra utan vi vill få med oss synpunkter och förslag. Målet är att vi ska prata med 1 miljon människor innan valdagen. I Östergötland är målet 60 000 och i Mjölby kommun är målet 3 500 samtal. Vi har nästan nått detta mål idag när det är 62 dagar kvar till valet har vi socialdemorater i Mjölby samtalat med 3429 människor sedan mars månad. Men fler ska det bli!!

Sidan uppdaterades senast: 2010-08-23 14:58