SPI

Vi har den senaste tiden kunnat läsa olika utspel från Leif Ekström, ordförande för SPI, där Leif beskriver hur SPI arbetat för att gagna de äldre i vår kommun. Vi delar absolut inte Leifs uppfattning!

Efter valet 2006 beslöt vi Socialdemokrater att vi inte kunde tänka oss att samarbeta med SPI då det fanns främlingsfientliga inslag inom partiets politik. SPI anslöt sig då till Alliansen med Moderaterna i spetsen och har under denna mandatperiod vid samtliga tillfällen röstat tillsammans med dem. Man kan konstatera att den som lagt sin röst på SPI har lagt sin röst på ett borligt parti.

Vi socialdemokrater har vid flera tillfällen lagt förslag om att förstärka omsorg och socialnämndens budget med medel direkt riktade till äldreomsorgen. När vår ekonomi nu tvingat oss att dra ner de ekonomiska resurserna behöver äldreomsorgen fredas. Tyvärr något som SPI inte velat gå med på utan röstat emot.

Socialdemokraterna tror på en politik för alla, klarar vi jobben klarar vi tillväxten och då får vi mer pengar som kan fördelas i välfärde.

Sidan uppdaterades senast: 2010-02-05 10:19