1:a maj 2011

Årets 1:a maj var i år en aningens kyligt vädermässigt men stämningen var varm och röd.  Torsdags kvällen innan samlades ett 15 tal personer för att tillsammans måla ihop plakat med personliga och lokala budskap, kreativiteten var som vanligt stor och i år hade vi stor hjälp av SSU som var med.

Vi tågade efter vår fantastiskt duktiga ungdomsmusikkår med plakat och fanor och turen var med oss då både regn och snö höll sig borta under hela vårt firande. 1:a maj talet stod Lena Miko för som är vår nya representant i partiets verkställande utskott. Lena tog upp de utmaningar vi står inför och vilka orättvisor vi ser i dagens samhälle. Barnfattigdomen som ökar är inte acceptabel och vi ser hellre fler jobb åt människor än sänkta skatter. Vi tackar Lena för ett fantastiskt inspirerande tal och önskar henne lycka till i det verkställande utskottet.

Under dagen fick vi även musik underhållning av ungdomsmusikkåren och deras duktiga drillflickor. Även svenska toner från 60-talet framfördes av de duktiga tjejerna Anne-Sofie och Marie. En grupp med tonårstjejer från Tracys dansskola kom och hade premiär på en av deras nya danser och det var få som kunde låta bli att inte trampa med lite i takten.

Vi vill tacka alla som var med och förgyllde dagen och visade på att det fortfarande finns många frågor att ta strid i.

Sidan uppdaterades senast: 2011-05-03 18:38