Nu är vi på gång

Det har nu snart gått nästan ett halvår sedan vi fick förtroendet att ta över förändringsarbetet i vår kommun och vi är i full gång.

Redan på alla hjärtans dag infriade vi vårt första vallöfte och återinförde frukten i förskolan. Att starta upp barnomsorg på obekväm arbetstid, Nattis är i full gång och vi hoppas kunna starta upp verksamheten under hösten.

En av de största utmaningarna är den höga ungdomsarbetslösheten och detta är en fråga uppe på dagordningen hela tiden. Var vi än är ute pratar vi och tar upp frågan. Vi lovar att vi gör så mycket vi bara kan, kommunen ska vara en förebild och gå i bräschen men vi måste även ha med oss företagarna. Vi tycker dialogen med dem är jätte viktig och fungerar bra, många idéer har kommit fram och arbetas med nu. Just nu kämpar vi för att hitta så många feriearbeten åt unga som vi bara kan. Att få känna en slant men även känna att man kan vara med och hjälpa till och lära sig saker är viktigt.

Vi fortsätter att bli flera invånare och vi har nu ställt ut vår översiktsplan, här beskriver vi hur vi vill att vår kommun ska utvecklas fram till 2025. Är någon intresserad av att höra hur vi ser på detta hör gärna av er.

Idrottshalle i Skänninge är också i startgroparna och just nu planeras det för fullt var den ska vara placerad.

Vårt arbete fortsätter och vi tar gärna emot tankar synpunkter och idéer, tveka inte att höra av er till oss.

Sidan uppdaterades senast: 2011-05-02 17:15