Socialdemokraterna i Mjölby har valt sina företrädare till nämnder och styrelser

Nu har representantskapet beslutat om företrädare till kommunens nämnder och styrelser:

Pressmeddelande

Socialdemokraternas representantskapsmöte valde igår kväll den 17/11 2014 sina företrädare till kommunens olika nämnder och styrelser. En enig valberedning presenterade ett förslag som antogs i sin helhet av ett lika enigt representantskap. Valen till de olika nämnderna och styrelserna sker sedan formellt på kommunfullmäktiges sammanträde den 16 december.

-          Det känns bra att kunna presentera ett starkt lag som ska fortsätta att driva Mjölby kommun framåt kommande mandatperiod, säger Anna Johansson, ordförande för socialdemokraterna i Mjölby kommun. Eftersom flera av våra tidigare ordföranden i nämnder och styrelser kommer att sluta sina uppdrag detta år förnyas ordförandeskaran markant. Det är duktiga människor som slutar och som lämnar sina avtryck i kommunpolitiken, men det är också duktiga människor som kommer in istället.

Kultur- och fritidsnämnden får en ny ordförande som heter Elisabeth Moborg (S). Hon efterträder Göran Westerberg (S). I miljönämnden slutar Jan-Olof Dahlström (S) som ordförande och hans efterträdare heter Ellinor Karlsson (S). Pelle Gustafsson (S) blir ordförande för den nya Tekniska nämnden som kommer att ersätta nuvarande service- och entreprenad styrelsen där Anders Gustavsson (S) slutar som ordförande vid årsskiftet.

Kommunstyrelsen, omsorgs- och socialnämnden och utbildningsnämnden kommer även fortsättningsvis att ledas av Cecilia Vilhelmsson (S), Anna Johansson (S) och Jennifer Myrén (S). Likaså fortsätter Jörgen Oskarsson (S) som styrelseordförande för Bostadsbolaget och Carina Jönsson (S) som styrelseordförande för MSE.

Byggnads- och räddningsnämnden kommer att ledas av en centermärkt ordförande och kommunstyrelsens vice ordförande kommer också att representeras av centerpartiet.

-          Sammanfattningsvis vill jag sända ett stort tack till de partikamrater som slutar sina uppdrag vid årsskiftet och hälsa de nytillträdande varmt välkomna. Vi står inför många utmaningar i kommunen framöver, och jag är övertygad om att vi tillsammans kommer att göra Mjölby kommun till en ännu bättre kommun att bo, leva och verka i, avslutar Anna Johansson.

Kontaktperson: Anna Johansson 070-232 86 82

Ordförande socialdemokraterna i Mjölby kommun