Partidistriktet öppnar direktkanal till riksdagen

De socialdemokratiska riksdagsledamöterna från Östergötland vill komma så nära medborgarna i länet som möjligt. Därför öppnar de nu upp en direktkanal via webben.

Det är webbsidan riksdagendirekt.se som kommer vara grunden i direktkontakten och ledamöterna hoppas på ett stort intresse och många intressanta idéer att ta ställning till. Tanken är att alla som vill, enskilda personer, företag, organisationer osv, ska kunna fylla i ett formulär eller skicka ett mail där de beskriver ett problem eller ger ett förslag på något de vill se ändrat. Inskickaren behöver inte ens ha en lösning på problemet om de inte vill utan endast berätta vad som de tycker är fel.

Efter att förslaget skickats in kommer det att behandlas av riksdagsledamöterna. De tar då ställning till om det är ett bra eller mindre förslag och om eller hur de vill gå vidare med det. Det kan exempelvis leda till en motion i riksdagen. Oavsett förslag så kommer allt som inkommer behandlas och avsändaren kommer få en återkoppling.

Sidan lanserades den 8 juni 2015.

Du hittar sidan här

Sidan uppdaterades senast: 2015-09-08 13:03