Cecilia Vilhelmsson, ordförande

Hej

Mitt namn är Cecilia Vilhelmsson och jag är ordförande för Socialdemokraterna i Mjölby kommun. Jag har nästan hela mitt liv bott i Mjölby och har till detta år redan hunnit bli 33 år, tiden går. Jag jobbar natt inom vår kommunala äldreomsorg i vanliga fall, men under denna mandatperiod har jag det stora förtroendet att vara kommunstyrelsen  1:e vice ordförande.

Jag tror på att vi kan utveckla vår kommun, vårt land och oss själva om vi känner oss trygga och arbetar tillsammans. Men, politiken måste ge förutsättningar för detta. I valet hösten 2010 fick vi Socialdemokrater åter igen förtroendet att utveckla vår kommun i den riktning vi tror på. Det är en stor utmaning. Vi har en stor arbetslöshet som tyvärr är störst bland våra ungdomar. Något vi inte kan acceptera utan måste jobba med på många fronter.

Har du några funderingar eller någon fråga du tycker att vi ska ta tag i och jobba med hör av er till oss, 0142-851 10.

Sidan uppdaterades senast: 2012-01-24 11:26

Budget för 2016