Annelie Liljedahl: På tiden att Magnus Byman blir illa berörd av moderat politik!

Tomma tunnor skramlar mest!!!

Moderaternas gruppledare i Motala, Per de Faire, skriver i sin krönika den 29 augusti i MVT om hur illa berörd Bildningsnämndens ordförande blir av de resursminskningar, som nämnden har. Det är överraskande men glädjande att du skriver att Magnus Byman blir illa berörd av moderat politik.  Det är vi många som blir!

Per de Faire, du tar upp begreppet civilkurage i din krönika! Man kan ställa sig frågan när man läser, vilket mått på civilkurage du själv har? Är det när någon tycker som du eller är det när man står för vad man gör. Att ni som företrädare för en moderat politik låter de svaga i samhället betala notan är bara i linje med ert partiprogram. Att ni försöker lägga dimridåer och kalla er för dom nya Moderaterna förändrar ingenting.

Er partiordförande Fredrik Reinfeldt skrev i sin bok 1993 ” Samhället skall endast hjälpa folk så att de inte svälter, men inte mer” och det är den politiken, som ni nu genomför, även i Motala. Er politik har inneburit att ni har sänkt skatten med 85 miljarder och delat ut 70% till 1/3 av befolkningen, den tredjedel som tjänar mest. Än så länge har jag inte hört ett ord från er att ni har blivit illa berörda av det.

Men Per de Faire!!  Om man som ni stjäl från de fattiga och ger till de rika, så är det helt logiskt att det inte finns så mycket kvar att bistå kommunerna med under en sådan kristid som vi befinner oss i nu. Att då gå med mössan i hand och försöka få människors medkänsla när man fattar beslut, som drabbar dom mest utsatta är bara ett stort bevis på din politiska oärlighet.

Annelie Liljedahl (s)

Sidan uppdaterades senast: 2009-09-23 01:50