Agera för förändring

Det viktigaste vi kan göra är att samtala med människor. I mötet med människor hittar vi mycket av vår kraft att förändra och utveckla vår politik.

Samtal på gator, torg och arbetsplatser

Genom aktiviteter på gator, torg och arbetsplatser visar vi upp vårt parti och ger människor möjlighet att träffa lokala, regionala och nationella företrädare. Det finns tid för spontana diskussioner och vi får tillfälle att berätta om vår politik och svara på frågor.

Ringa väljare

Att tillsammans med andra ringa väljare för att diskutera politik och värva medlemmar är både kul och effektivt. Det är ett enkelt satt att på kort tid nå olika grupper av människor runt om i Norrköping.

Dörrknackning

Dörrknackning är en folkrörelsemetod som uppskattas både av dem som knackar dörr och av dem som får ett besök. Syftet är att under en kort stund diskutera politik med människor i deras vardag.

Hemma hos

Hemma-hos-möten är ett bra sätt att skapa ett mer personligt möte mellan personer som är intresserade av Socialdemokraterna och våra politiska företrädare. Det kan vara en riksdagsledamot, nämndordförande, landstingsledamot eller ett kommunalråd som kommer hem för att möta människor och lyssna till deras tankar och åsikter. Syftet med Hemma-hos kan vara både att värva nya medlemmar och att träffa väljare.

Värva medlemmar

Socialdemokraterna hämtar mycket av sin utvecklingskraft i att vara ett folkrörelseparti. Vi är många som finns i människors vardag och förstår bekymmer och glädjeämnen. Det är viktigt för oss. Därför är det avgörande att vi hela tiden får nya medlemmar som vill vara med och utveckla partiet och politiken. Därför ställer vi alltid frågan om medlemskap till dem vi möter.

Sociala medier

Sociala medier är en digital djungeltrumma som på ett snabbt sätt sprider nyheter, utspel eller information om möten som skapar engagemang och aktivitet. De sociala medier där Socialdemokraterna är aktiva hittar du på socialdemokraterna.se. Några av dem är:

· Netroots: ett bloggnätverk där du kan skapa och lägga till din egen blogg.

· Facebook: en mötesplats för att skapa nätverk.

· Youtube: en webbplats där du kan dela och titta på videoklipp. Vår kanal innehåller närmare 300 filmer. youtube.com/socialdemokraterna

· Flickr: en webbtjänst där du kan lägga upp bilder digitalt och dela med andra. flickr.com/flickr-s

· Twitter: en microblogg som fungerar bra för att bygga nätverk, sprida snabba kommentarer och ge kort information. twitter.com/socialdemokrat

Mitt S

Mitt S är Socialdemokraternas interna digitala mötesplats och endast öppen för medlemmar. Här finns material för utåtriktade aktiviteter och kampanjer, men också politiska argument och praktiska tips som underlättar det lokala politiska arbetet. Medlemmar skapar ett konto via inloggningssidan www.socialdemokraterna.se/System/Logga-in-pa-Mitt-S/.