Medlemsaktuellt januari 2015

Välkomna till ett nytt spännande politiskt år!

När detta brev började skrivas före jul, så handlade inledningstexten om att vi skulle förbereda oss inför en tredje valrörelse. Men det behöver vi nu inte göra, utan vi har ett första år av fyra, där vi ska börja förverkliga de politiska löften vi gav i höstas.

Det känns både roligt och viktigt.

Fyra år av socialdemokratisk politik! Hur bra låter inte det!

Vi hoppas att du som medlem, tar chansen att vara med i detta arbete. Det kan du göra i din lokala förening, genom att komma med förslag på förbättringar, få mer kunskap och insikter genom att delta på in partimöten och utbildningar. Vara med på utåtriktade arrangemang och aktiviteter. Du väljer själv och vi ser fram emot att möta dig i det politiska arbetet. För nu ska vi visa att socialdemokratisk politik gör skillnad!

Vilka ska bli våra 5 ombud från Örebro på partikongressen i maj?

Läs allt om hur du som medlem kan påverka detta i bifogat brev/material.

Medlemsutbildningar

210 nya medlemmar blev vi under 2014! Välkomna ska ni vara!

Vill du lära dig mer om partiet och hur du kan påverka politiken? Hoppas något av följande alternativ passar dig.

• Tre tisdagskvällar, 3 februari, 17 februari och 3 mars. Kl.18-20  Plats: Vår lokal på Stortorget 19. Kvällsmacka ingår.
    • Den 21-22 februari. Lördag mellan kl.10-16 och söndag kl.10-16. Lunch och fika ingår. Plats: Vår lokal på Stortorget 19

Vill du vara med? Anmäl dig till nina.hoijer@socialdemokraterna.se eller på tfn 019-16 71 11 senast den 30 januari.

• Ett tredje alternativ är den 11-12 april, lördag-söndag med övernattning. Då bjuds även medlemmar från övriga länet in och utbildningen genomförs utanför Örebro. Kost och logi ingår. Anmälan senast två veckor innan till carina.oscarsson@socialdemokraterna.se

Vill du gå vår medlemsutbildning steg 2?  Då kanske något av följande tillfällen passar dig:

• 25-26 april . Lördag och söndag mellan kl.10-16. Lunch och fika ingår. Plats: vår lokal på Stortorget 19
  • 9-10 maj. lördag-söndag med övernattning. Då bjuds även medlemmar från övriga länet in och utbildningen genomförs utanför Örebro. Kost och logi ingår. Anmälan senast två veckor innan.

Medlemsforum

Under våren kommer vi genomföra tre ”Medlemsforum” den 29 jan, 26 feb och 26 mars. Först en kortare inledning, sedan gott fika i kombination med goda samtal.

Plats: vår lokal på Stortorget 19.

Temat den 29 januari kl.19.00 är ”Hur ska vi styra Sverige? – En diskussion om det parlamentariska läget i riksdagen.

Temat den 26 februari kl.19.00 är ” SD:s framgångar på landsbygden. Vad beror det på och vad kan vi göra åt det?”

Temat den 26 mars kl.19.00 är:” Värdegrundsamtal” som görs i samverkan med Tro & Solidaritet.

Representantskap – Örebro arbetarekommuns medlemsmöten

I Örebro har vi 40 lokala socialdemokratiska föreningar och nästan 1400 medlemmar. Varje förening utser vilka medlemmar som representerar dem på våra gemensamma medlemsmöten som brukar vara mellan 3-5 gånger/år. Dit är alla medlemmar välkomna men de som har rösträtt är de personer som de lokala föreningarna utsett.

Under våren genomför vi tre stycken, den 26 januari (bl.a. motioner inför kongressen) den 9 mars (årsmöte) och den 11 april. Vi börjar kl.18.30 och platsen kommer att stå på hemsida några veckor innan. Fika finns från 18.00. Välkomna!

Vi som skriver till dig heter Nina Höijer och Dennis Begic och är ombudsmän för socialdemokraterna i Örebro. Du når oss på tfn 16 71 11 eller nina.hoijer@socialdemokraterna.se samt tfn 16 71 07 eller dennis.begic@socialdemokraterna.se .

PS. Har du e-post men får inte information från oss, maila oss din adress, tack. DS.

Sidan uppdaterades senast: 2015-02-03 09:35