Medlemsaktuellt september - december 2016

Hej!

Hoppas att du har haft en riktigt härlig sommar och ledighet. Hösten närmar sig med stormsteg och vilken höst vi har att se fram emot! Den kommer vara full av roliga aktiviteter och möjligheter att träffas, prata politik och umgås.

Här kommer lite datum att skriva in i kalendern, håll också utkik på vår hemsida och facebook för mer information om de olika aktiviteterna.

Nu tar vi hösten med storm!

Partikongress

8-12 april 2017 är det åter dags för partikongress, denna gången i Göteborg.

Det betyder att det nu är det hög tid att skriva motioner! Sista datumet att lämna in motioner till arbetarekommunen är den 17 oktober till dennis.begic@socialdemokraterna.se

Eftersom det kommer att bli lite tid för styrelsen att svara på motioner så ser vi gärna att du skickar in dem så tidigt som möjligt.

Vill du vara kongressombud? Alla kan anmäla sig själva till att vara ombud, du behöver inte gå igenom någon S-förening men vi ser gärna att föreningar nominerar. Ta chansen, anmäla dig och få möjligheten att kanske få se och delta vid en kongress.

Anmäl dig senast den 17 oktober till dennis.begic@socialdemokraterna.se

Medlemsutbildning

Tycker du om eller vet du någon som tycker om att diskutera politik? Skulle du vilja lära sig mer om Socialdemokraterna? Eller behöver du en nytändning? Då är studier precis rätt! Höstens medlemsutbildningar kommer att gå av stapeln följande datum:

S1 med kvällsträffar: start 28 september med 6 stycken träffar

S1 med internat: 19-20 november

S2 med internat: 19-20 november

Anmäl dig då till johanna.skottman@socialdemokraterna.se

Höstkampanj

V. 37-38 (12 september - 27 september) är det dags för kampanj! Då tänker vi oss utdelning av material, rosutdelningar, dörrknackningar, öppna möten mm. Så passa på att skriva in veckorna i kalendern så att du kan vara med. Ämnet för kampanjen kommer att vara ”den svenska modellen”. Fokus kommer att vara att värva medlemmar. Kom och var med du också! Vi har kul tillsammans!

Datum för aktiviteter:

Utdelningar:

13,14,15/9 kommer vi att ha ett bord med kaffe i Haga centrum och sedan dela upp oss och dela material i brevlådorna i Västhaga och Solhaga.

 Rosutdelning Våghustorget 23/9 kl.15-17

Vi träffas kl.17.30 i arbetarekommunens lokal och åker sedan gemensamt ut till Haga Centrum. Vid rosutdelningen träffas vi i arbetarekommunenslokal 14.45 och går gemensamt till Våghustorget.

Dörrknackning med fokus medlemsvärvning kommer att ske:

22/9 i Västhaga

27/9 i Solhaga

Vi träffas i arbetarekommunenslokaler kl.17.15 och åker sedan gemensamt ut till knackområdena. Vi avslutar aktiviteten kl.20.00

Anmäl dig för aktiviteterna till johanna.skottman@socialdemokraterna.se

Medlemsforum

Här får du som medlem möjligheten att fördjupa dig i några politiska områden. Tillsammans med andra, beskriva de utmaningar och lösningar vi ser för framtidens jobb, välfärd och utveckling i hela vår kommun och vårt län.

Medlemsforumen under hösten kommer att vara 29 september, 27 oktober och

24 november klockan 19.00 i arbetarekommunens lokaler på Storgtorget.

Håll utkik på hemsidan och facebook för att se vilka ämnen som kommer vara aktuella.

Representantskapsmöten

I Örebro har vi ca 40 lokala socialdemokratiska föreningar och över 1300 medlemmar. Vi har 3-5 representantskaps/medlemsmöten per år. Du är välkommen dit som medlem, men de som kallas och har rösträtt är de personer som de lokala föreningarna utsett som ombud.

Vi har tre representantskap kvar i år, 19 september, 7 november och 5 december. Mötet börjar med fika klockan. 18.00 och vi kommer att hålla till i Karolinskaskolans matsal.

Tänk om vi vore dubbelt så många!

Det är faktiskt väldigt enkelt. Vi alla frågar en person var, om de vill vara medlemmar i vårt parti. Det kan vara personen vi ser vid frukostbordet varje dag eller släktingen, grannen som vi vet är sossar men ingen bara har frågat. Gå in på vår hemsida och klicka dig fram, eller be personen sms:a SAP Medlem och personnumret (ååmmddxxxx) till 72456 eller ring oss på 019-16 71 10 så hjälper vi till. När du gjort det, meddela oss så skickar vi dig en lott!

Hälsningar Irén Lejegren/

ordförande för socialdemokraterna i Örebro kommun

Hur når du oss enklast?

Vi som arbetar som ombudsmän för socialdemokraterna i Örebro heter Johanna Skottman och Dennis Begic. Vi finns på Stortorget 19 B, 702 11 Örebro. Säkrast mellan kl.8.30–16.00.

Kom gärna in på en fika om du har vägarna förbi!

Du når oss på tfn 16 71 11 eller johanna.skottman@socialdemokraterna.se samt tfn 16 71 07 eller dennis.begic@socialdemokraterna.se

På vår hemsida www.socialdemokraterna.se/orebro hittar du nyheter och information. Vi har också en egen facebooksida https://www.facebook.com/groups/orebroak/ där vi lägger upp kommande aktiviteter och möten.

Sidan uppdaterades senast: 2016-09-19 10:18