Medlemsaktuellt januari 2016

Välkomna till ett nytt spännande politiskt år!

Nu börjar nytt år med många utmaningar för oss socialdemokrater. I år är det också halvtid in  i mandatperioden. Även om vi har svårt parlamentariskt läge har vi fått igenom några av våra vallöften. FAS 3 är borta, pensionsskatten är sänkt, bortre parantes i sjukförsäkringen, höjd A-kassa, konstandfri läkemedel för barn upp till 18 år, 70 000 nya jobb etc.

Vi hoppas att du som medlem, tar chansen att vara med i detta arbete. Det kan du göra i din lokala förening, genom att komma med förslag på förbättringar, få mer kunskap och insikter genom att delta på in partimöten och utbildningar. Vara med på utåtriktade arrangemang och aktiviteter. Du väljer själv och vi ser fram emot att möta dig i det politiska arbetet. För vi ska visa att socialdemokratisk politik gör skillnad!

Medlemsutbildningar

Vill du lära dig mer om partiet och hur du kan påverka politiken? Hoppas något av följande alternativ passar dig.

• Tre kvällar, 10 februari, 24 februari och 9 mars. Kl.18-20  Plats: Vår lokal på Stortorget 19. Kvällsmacka ingår.
  • Den 19-20 mars. Lördag mellan kl.10-16 och söndag kl.10-16. Lunch och fika ingår. Plats: Vår lokal på Stortorget 19

Vill du vara med? Anmäl dig till dennis.begic@socialdemokraterna.se eller på tfn 019-16 71 07. Skriv i din anmällan om du vill gå steg 1 eller 2.

• Ett tredje alternativ är den 16-17 april, lördag-söndag med övernattning. Då bjuds även medlemmar från övriga länet in och utbildningen genomförs utanför Örebro. Kost och logi ingår. Anmälan senast två veckor innan till carina.oskarsson@socialdemokraterna.se

Vill du gå vår medlemsutbildning steg 2?  Då kanske något av följande tillfällen passar dig:

• 16-17 april . Lördag och söndag lördag-söndag med övernattning. Då bjuds även medlemmar från övriga länet in och utbildningen genomförs utanför Örebro. Kost och logi ingår. Anmälan senast två veckor innan till carina.oscarsson@socialdemokraterna.se

Medlemsforum

Under våren kommer vi genomföra tre ”Medlemsforum” . Först en kortare inledning, sedan gott fika i kombination med goda samtal.

Plats: vår lokal på Stortorget 19.

Temat den 25 februari kl.19.00 är ”Örebro en växande kommun – Utmaningar i en växande stad.”

Temat den 31 mars kl.19.00 är "Socialt hållbart Örebro - Hur skapar vi socialthålbart Örebro?"

Temat den 26 maj kl.19.00 är:” ” Ensamkommande barn. Vad är utmaningar?”

Representantskap – Örebro arbetarekommuns medlemsmöten

På vår hemsida hittar du aktuella möten för 2016 och plats var den ska vara.

25 januari – Virginskaskolan, 7 mars (årsmöte), 9 maj, 19 september, 5 December. Alla medlemmar är välkomna men dom som har rösträtt är ombuden från våra s-föreningar.

Jag som skriver heter Dennis Begic och är ombudsman för Socialdemokraterna i Örebro. Du når mig på 0706-167107 eller dennis.begic@socialdemokraterna.se. Du kan även hitta mig i våra lokaler på Stortorget.

PS. Har du e-post men får inte information från oss, maila oss din adress, tack. DS.