Blir det nya besparingar när högern väl bestämt sig?

Björn Sundin har i ett inlägg på sin blogg (www.bjornsundin.se) rapporterat om mötet med Vård- och omsorgsnämnd Väster 18/1.

I korthet kan Björn Sundins inlägg- och mötet - sammanfattas i tre punkter:
- Det kan dröja ända tills maj innan verksamheten har en ordentlig budget att följa (är det "tydligt ledarskap")?
- Minskas budgeten - även om det är små minskningar - så kan stora och tuffa besparingar vänta: exempelvis att minska bemanningen på vårdboenden och att lägga ner det uppskattade vårdplaneringsteamet som skapats i Väster.
- Det blir stopp för rätten till heltid - och högerkoalitionen har svårt att leva som man lär: för personalen gäller formuleringen "Båda könen ska vara representerade i kommunens ledningsgrupper med målet 60/40", men för politiken gäller 80/20 (vilket framkom när nämnden diskuterade förslaget till jämställdhetsplan för Vård och omsorg Väster)

Om ni vill veta mer kontakta Björn Sundin, andre vice ordförande i Vård- och omsorgsnämnd Väster (s)

e-post: bjorn.sundin@orebro, mobiltelefon: 0705-554151
Tyck till och läs mer på www.bjornsundin.se