Idag spelar Outlandish i Örebro

Under SSUs Förbundskongress den 6-10 augusti i Örebro arrangerar SSU som ett led i firandet av 90 års jubileet festivalen ”Sommarröster” mot regeringens orättvisa politik i Stadsparken den 8 augusti med den danska Hip Hop gruppen Outlandish som huvudnummer. Spelningen är gruppens enda i Sverige i sommar.

Politik handlar om att vilja, vi vill samla alla ungdomar och visa att det finns ett alternativ till regeringens politik som bara skapar ökade orättvisor, säger Mattias Vepsä, Förbundssekreterare för SSU.

SSU har en tradition av samla, skola och påverka. Musik och politik hänger ihop, det handlar om samhällskritik och att komma samman över gränser fortsätter Mattias Vepsä.

Vi är stolta över att kunna presentera årets häftigaste politiska gigg, vi vill ta ansvar för att förnya politikens metoder samtidigt som vi formulerar nya skarpa idéer för valseger 2010 avslutar Mattias Vepsä.

Fakta om festivalen ”Sommarröster”
NÄR: onsdag den 8 augusti
VAR: Stadsparken, Örebro
START: KL 13.00, banden spelar hela dagen
SLUT: sent
PRIS: Gratis och ingen åldersgräns!
Artister på scen: OUTLANDISH (ca 21.00), UNIFORM, CIRCUS FRAX, HEMELEKTRONIK, UNSPOKEN, EDDIE LÖVHOLM ERIKSSON, MINOR ACE och MEJMOS.

Förrutom musik blir det: Spoken word, poetry slam och dansuppvisningar.

Du är varmt välkommen!

Om du inte känner till Outlandish rekommenderas denna sida

2007-08-03 13:56

TopGallery