Jonas Karlsson föreslås bli partidistriktsordförande

Jonas Karlsson, oppositionsråd i Örebro, föreslås av valberedningen bli ny ordförande för Socialdemokraterna i Örebro län. Den tidigare ordföranden var Sören Larsson, som avled strax före jul.

- Jonas är en av våra främsta företrädare i länet. Han kombinerar både engagemang och en politisk erfarenhet som spänner över många fält. Med Jonas i spetsen tar vi sikte på att rejält flytta fram positionerna i nästa val, säger valberedningens ordförande Raul Björk.

- Jag känner mig väldigt hedrad över det förtroende som mina partivänner visat mig. Samtidigt ska det bli oerhört spännande att tillsammans med övriga i styrelsen och länets arbetarekommuner sätta full fart för att utveckla vår politik och stärka vårt parti, säger Jonas Karlsson.

- Jag ser dagligen i mitt politiska arbete sett hur beroende vi är av varandra och av vår omgivning. Vi måste jobba tillsammans med alla de som bor i vårt län och ta till oss av alla de kloka tankar som finns om hur Örebro län kan utvecklas och växa. Dessutom måste vi bli mycket aktivare utanför vårt läns gränser, fortsätter Jonas Karlsson.

Jonas Karlsson förväntas att väljas på Socialdemokraternas förtroenderåd den 19 april.

2008-03-07 11:16