Nu vinner vi drakbåt(s)tävlingen

Socialdemokraterna har ett lag i drakbåtsfestivalen den 22 augusti

Örebro kanotförening arrangerar den 21 till 24 augusti sin årliga drakbåtsfestival. I år ställer även socialdemokraterna upp med en båt. Var med och försvara våra röda färger. Vi kommer att paddla den 22 augusti och vi paddlar mot oppositionen så det här är ett viktigt lopp!!! Starten för det här loppet är 20.12. Självklart ska vi sedan även vara med i finalen på torsdagen den 24 augusti, eller hur?

Här följer info för er som anmält sig för paddling:

Vi genomför ett träningspass ikväll, måndag, kl. 18:00 i Skebäcksparken, vid kanotklubben. De har monterat upp en drakbåt där så man kan genomföra en torrövning. Det är bra om så många som möjligt kan komma men jag har förståelse för att inte alla kan.

Samling inför tävlingen på tisdag sker kl. 1830 i Skebäcksparken och vi paddlar 20:00.

Ni som har våra röda valtröjor, ta med dem. Dvs. Ett örebro för alla med ett nummer på ryggen. I övrigt skall ni ha oömma kläder som kan bli blöta.

Ni kan ju redan nu börja planera in finalen som går av stapeln den torsdagen den 24 augusti. Mer information om den får ni på plats imorgon.

Tipsa gärna era kamrater så att vi får ett massivt stöd ifrån publiken. Alaa Idris är vår heja-klacksledare.

Har ni några övriga frågor får ni gärna höra av er till Simon Kjellin 0706-16 71 07, 019-16 71 07.

2006-08-21 09:52

TopGallery