Socialdemokraterna segrade!

Det var Örebro kanotförening som anordnade en Drakbåtsfestival vid slussen i Örebro. Hundratals människor trängdes och njöt av en fin kväll, trots att det var något kyligt.

Kvällens sista lopp var det mellan Socialdemokraterna i Örebro och de fyra borgerliga högerpartierna, eller "Maktskifte 06" som de kallade sig. Något maktskifte blev det inte, den här gången heller - Socialdemokraterna i Örebro vann den heta striden.

Socialdemokraterna ledde mer eller mindre från start till mål. Det rödklädda vinnarlaget hejades på av en stor hejarklack som hurrade och ropade. "Vi är många, ni är få. Vi är röda, ni är blå". Borgarnas största problem var att båten lutade åt höger, tvärtemot vänstervågorna som uppenbarligen fanns i vattnet.

Allianslaget bestod av alliansens samtliga partier och förlorarlaget var snabba att gratulera segrarna efteråt. Inga sura miner syntes där, tvärtom utlovades revanch. När chans till en sådan utgavs efter tävlingen lämnade dock borgarna walk over.

Socialdemokraterna gick tyvärr inte till final. Men kämpaglöden var det inget fel på.

2006-08-22 21:19

TopGallery