Vad tycker de boende i Vivalla om en ny friidrottshall?

Den här veckan knackar socialdemokraterna dörr i Vivalla för att fråga de boende om de tycker att det vore en bra idé att bygga en friidrottshall i Vivalla. Socialdemokraterna vill veta vad människor tycker om utvecklingen i Örebro

För socialdemokraterna är dialogen med människor i Örebro viktig. Istället för att gissa vad människor tycker är vi ute och försöker prata med och lyssna på örebroarna. Socialdemokraterna har redan knackat dörr och frågat de boende i Varberga (170 svarande) och Oxhagen (230 svarande) om vad de tycker om en ny park på väster. Det gör att det nu står klart att flera projekt som har ett folkligt stöd istället har stoppats av högerkoalitionen.

- Nära 90% tyckte att det, vilket vi tidigare presenterat, att det var en bra ide med en ny park. Vi har också frågat de boende i Oxhagen om de tycker att det är en bra idé att skapa en bussgata genom stadsdelen. 80% av de boende i Oxhagen var positiva till en ny bussgata, säger Eva Ströman ombudsman hos Socialdemokraterna i Örebro.

Högerkoalitionen säger nu att de boende inte vill att den nya friidrottshallen byggs i Vivalla. Hur vet de det? Därför tänker socialdemokraterna i Örebro fråga de boende, precis som vi gjorde i Oxhagen och Varberga.

- Vi tänker under denna vecka fråga de boende vad de tycker om en ny friidrottshall i Vivalla. På det sättet kan vi få reda på vad människorna tycker i området och vilka idéer de har för att utveckla Vivalla, avslutar Eva Ströman.

För kommentarer och mer information kontakta Eva Ströman, 070-535 29 24

2007-04-23 15:11