Världsmiljödagen 5 juni

Miljön står i fokus för många människor. Oron för miljöförstöring och växthuseffekten är stor. Den 5 juni firar socialdemokraterna världsmiljödagen på Våghustorget klockan 15.00-18.00. Tillsammans med bland annat ABF vill socialdemokraterna visa att vi fortfarande kan påverka miljön i positiv riktning.

- Ingen kan göra allt som krävs för att stoppa miljöförstörningen, men alla kan göra något. Vi vill kunna visa att också små insatser i vardagen gör skillnad, och att vi tillsammans faktiskt kan förändra framtiden till det bättre, säger Jonas Karlsson (s), kommunalråd i Örebro.

På Våghustorget kommer det finnas information om ekologiska- och rättvisemärkta produkter, energirådgivning och tips på hur vardagen enkelt kan bli mer miljövänlig.

- De som besöker oss kommer också kunna dricka Örebrovatten. Rent vatten är en av mänsklighetens största utmaningar, och vi försöker gå före i Örebro. Alla måste hjälpa till med vattenfrågorna både lokalt och globalt, konstaterar Jonas Karlsson.

Alla intresserade är välkomna att komma till Våghustorget 15.00-18.00.

För mer information kontakta Jonas Karlsson, oppositionsråd (s), 070-631 13 63

Hitta mer information här:
Örebro kommun: www.orebro.se/miljoochnatur/

Goda tips i vardagen: www.miljomal.nu
Tankarnas trädgård har föreläsning: www.tankarnastradgard.se

2007-06-04 10:21