Dialogprogram 2014

Omvalet i Örebro 2011 omnämndes som "ett av Sveriges största folkrörelsearbete". Genom dialogprogram ställde vi frågor till örebroarna där de fick ta ställning till vad som skulle göra deras bostadsområde bättre. Och vi kommer alla ihåg vad resultatet blev, 47,2 procent i väljarstöd.

Många örebrorare ställde sig positiva till att vi som politiskt parti frågade vad de tyckte. Många av de saker vi lovade är vi på väg att genomföra. I omvalet var det enbart en fjärdedel av Örebroarna som fick ta del av dialogprogrammen. Nu ska vi nå hela Örebro! Just nu arbetar 5 stycken lokala områdesgrupper med att genomföra en dialoginsats i hela kommunen fram till våren 2014. Dörrar ska knackas och dialogprogram ska delas ut.

Om vi ska klara av att knacka många dörrar och dela ut material så behöver vi hjälpas åt. Alla föreningar och medlemmar i Socialdemokraterna Örebro kommer att behöva delta på aktiviteter. En folkrörelse byggs av att vi är många som bidrar. Var med du också! Klicka här för att se alla tider för kommande dörrknackning.
Du kan också ta kontakt med våra lokala valledare för att veta hur du kan hjälpa till i det område där du bor.

Här till vänster hittar du alla de dialogprogram som har producerats och delats ut hittills.

Läs pressmeddelandet om dialogarbetet som gick ut 24/5

Sidan uppdaterades senast: 2012-04-19 12:52