Lokala vallöften 2014

- Vi har en syn på politik att den ska formas tillsammans med medborgarna. Därför genomförde vi denna omfattande dialog. Men vi ska inte bara lyssna, utan också leverera. Känns skönt att säga att vi verkligen har lyssnat och nu kan lova en del av de saker örebroarna önskar, säger Lena Baastad (S) kommunstyrelsens ordförande.

35 unika dialogprogram har tagits fram för bostadsområden i Örebro. De har delats ut till hushållen. Mottagaren har haft möjlighet att ge synpunkter genom att antingen skicka in svar, ge dem vid dörrknackning eller vid de öppna mötena som genomfördes.

- Gensvaret från örebroarna har varit över förväntan. 3000 inskickade svar har vi fått. Ett stort tack till alla som har tyckt till. Det tog tid att sammanställa alla synpunkter. Men när det var klart har vi gått igenom allt och identifierat förbättringar som vi lovar att genomföra, säger Lena Baastad (S).

Lokala vallöften är sammanställda och kommer att delas ut till de hushåll som berörs. I stort sett hela kommunen är inkluderade. Det är stora som små förbättringar. Från nya förskolor till gallring av buskar. De kommer att genomföras om Socialdemokraterna får fortsatt förtroende att leda kommunen efter valet.

Resultat från Dialogen:

• 35 unika dialogprogram har delats ut
  • 35 000 dörrar har knackats
  • 3000 dialogprogramsvar har skickats in till oss (svarsfrekvensen är ca 10%)
  • 10 öppna möten har genomförts

I menyn till vänster har ni våra lokala vallöften

Kontakt:
Lena Baastad (S), 0703 75 16 37