Ett sätt att utveckla politiken

Socialdemokraternas rådslagsarbete ett sätt att utveckla politiken!

Att befinna sig i opposition är inget drömläge och vi socialdemokraer tänker komma tillbaka i regeringsställningen igen! Under tiden arbetar vi med att utveckla vår politik  genom ett rådslagsarbete. Fyra rådslagsgrupper har ställt ett antal öppna frågor om jobben, om välfärden, klimathotet och det internationella engagemanget.

Rådslagen som alla har sin egen form vänder sig till dig som är medlem i partiet, men också till dig som inte är partipolitiskt aktiv. Så här ser vi det. Det behövs många modiga, nyfikna och fria människor för att vårt land ska utvecklas.

Vi socialdemokrater här i Österåker är självfallet med och utvecklar vårt partis politik. Det gör vi tillexempel genom att samtala, stämma av med österåkersborna om vilka frågor som är viktiga i samhället idag. Det gjorde vi tillexempel på Kanalens dag förra året.

Politik är ett lagarbete
Vi har nu inom partiet här i Österåker haft ett rådslagsmöte lördagen den 12 januari  på Runöskolan.  Där funderat vi öppet och fritt tillsammans över alla samhällets utmaningar. Vi har valt att här på vår hemsida samla alla dessa tänkta tankar som på en anslagstavla.

Här under denna rubrik - Rådslagsarbetet - kan du nu läsa om vad vi tänkte och tyckte och funderade över denna lördag.

Sidan uppdaterades senast: 2008-01-15 13:55