Studiecirklar hösten 2008

Alla medlemmar är välkomna att delta i cirkelverksamheten som vi ordnar i samarbete med ABF Nordost. Här kommer höstens program. Det tre första cirklarna är fortsättningscirklar, men nya deltagare kommer lätt in i arbetet och är därför mycket välkomna! EU-cirkeln är ny och kommer att ge många infallsvinklar inför EU-valet på försommaren 2009.

Du kan anmäla dig till Gertrud Hillgren, tel 540 223 07 eller e-post sap.osteraker@gmail.com.

Plats, där inget annat anges, är Arbetarekommunens expedition på Bergavägen 6 B i Åkers­berga.

Lokala miljömål

Vad kan vi göra för att förbättra miljön i vår egen kommun? Är vi samarbetsvilliga? Bryr vi oss om vår miljö? Cirkelledare är Bertil Larsson.
Cirkeln startar onsdag 1 oktober kl 18.30.

Inför valet 2010 – organisation och politik

Cirkelledare är Reynoldh Furustrand. Cirkeln startar måndag 22 september
kl 19.00

Demokrati och integration

Med historien som kompass blickar vi framåt kring de vikiga frågorna om demokrati och integration. Cirkeln arbetar också med att skaffa en ny fana till Arbetarekommunens 100-årsjubiléum 2010.

Cirkelledare är Kristina Embäck och Margareta Gustafsson.

Cirkeln startar torsdag 18 september kl 19.00.

EU-val 2009

Cirkelledare är Lars Jonsson. Cirkeln startar tisdag 30 september kl 19.00.

Om intresse finns kommer vi också att starta en Datakurs anpassad till deltagarnas önskemål. Kursledare blir Bror Segerlund. Här kommer en deltagaravgift att utgå. Minimum 5 deltagare. Deltagaravgift ca 750 kr för 8 träffar. Start i slutet av september.

Sidan uppdaterades senast: 2008-08-25 13:28

TopGallery