Filippinsk fest och Carlos bok

Lörd. den 27 okt. genomför den filippinska föreningen i Täby i samarbete med ABF Nordost en fest i Folkets Hus, Åkersberga. Bakom arrangemanget står bl.a. Ditas Enström, som jag en gång mötte som kursdeltagare på Runö, och som varit fackligt aktiv under många år. Hon och hennes dansare har alltid ställt upp solidariskt, när t.ex. vi från Föreningen folkbildning för frihet – Eduardo Madariaga önskat deras medverkan. Under 90-talet medverkade de ett flertal gånger i den Mångkulturella midsommarafton som vi genomförde på Runö under åren 1992-1999.
Några av er deltog i vår mångkulturella fest den 5 juni i Folkets Hus och kunde då njuta av Ditas och några av hennes vänner.
Tycker ni det skulle vara trevligt att vara med på festen den 27? Tag då kontakt med Ditas på hennes mailadress. Någon försäljning av biljetter vid entrén kommer inte att ske.
Adress: ditas.enstrom@telia.com. Om du mailar henne, så tror jag att det är bra att du anger, att du fått inbjudan vis arbetarekommunen eller mig

Du får väldigt gärna beställa Carlos bok Postväskan via Föreningen folkbildning för frihet – Eduardo Madariaga. Varje ex. som vi lyckas sälja innebär ett stöd till föreningens verksamhet på 60 kr. Åtminstone gäller detta till vår tilldelning på 100 ex. är slut!
Adress: goeran.sallnaes@runo.se

Göran Sallnäs