Hej i vårsolen

Nu är det mindre än 3 månader kvar till midsommar. Det finns mycket att se fram emot nu. Lilla valrörelsen står inför dörren. Start den 12 april och sen kör vi fram till den 15 maj. Det finns mycket att göra under Lilla valrörelsen. Torgmöten, möten med väljare, etc, etc.

I länet så har 20 av 25 arbetarekommuner börjat knacka dörr. För oss i Österåker så finns det plats för Telemarketing – på svenska - ringa väljare. Vecka 16 är det dags att börja ringa.  Start tisdag den 20 april. Vi börjar vid fyratiden och kör två pass á 2 timmar. Det blir tre ”ringare” i varje pass. Ringandet fortsätter i vecka 17, 18 och 19. Det behövs 30 uppringare totalt under de här veckorna.

Redan nu är det dags att rita en stor ring i almanackan runt lördagen den 21 augusti. Då fyller Österåkers arbetarekommun 100 år. Mer om det kommer framöver under augusti.

Gösta Vibergs väg får vi förmodligen vänta på ett tag till. Gösta var social-demokratisk ledare i Österåker under många år. Han efterträdde Fritjof Thun som i sin tur var socialdemokratisk ledare under många år.

Nu har det kommit ett förslag från majoriteten att döpa om en del av Skolvägen till Lennart Neckmans väg. Neckman var moderaternas starke man åren efter Thun.

Det vore klädsamt att man även hedrar en socialdemokratisk företrädare och namnger en lämplig väg i centrala Åkersberga.

Ta debatten med Sverigedemokraterna

Vi har nu fått ett bra tillfälle att lyssna till Anna-Lena Lodenius som inleder med en föreläsning om vad vi behöver veta om Sverigedemokrater.

Anna-Lena är en av de mest kunniga om Sverigedemokraterna och andra högerextrema i Sverige.

Kvällen kommer att bli en inspirations- och kunskapskälla där vi kan ”ta debatten med Sverigedemokraterna” med rejäla fakta i bagaget.

Därefter blir det frågestund och gemensam diskussion om vad vi bör göra och hur vi kan gå tillväga. Fundera inför seminariet på vad du vill veta och vad du vill tillföra.

Mötet är öppet för alla socialdemokrater i Österåker.

Var: Bergaskolans matsal - ingång Bergateater.

När: Torsdag den 22 april kl 18.30 till 21.00

Välkommen