Hälsningar från er fd. AK-Ordförande!

Gästspel
Hälsningar från er fd. AK-Ordförande!

Jag följer er på hemsidan, får samtal av en hel del av er om läget i Österåker, konstaterar att det verkar vara en spännande tid inför EP-valet och inför nästa års val. Dessutom opponerar ni mot alliansen, det är bra för vi måste visa Stockholmaren att alliansens politik är orättvis, ansvarslös och gynnar bara människor med pengar på banken. Läste Björn Sundmans debattinlägg i Kanalen mot Roslagspartiets Björn Mohlin, Roslagspartiet är ett alliansparti, berätta detta för folket i Österåker. Låt dem inte bli lurade, de försöker bara
sno våra väljare och framstå som ett oppositionsparti. Den "skitretoriken" måste besegras med fakta.

Arbetar själv just nu som valledare i Hammarby Norra S-föreningen på Söder, hjälper till med Södersossens hemsida och debatterar en del på bloggar mm. Vi kommer nu att ha en valstuga på Medborgarplatsen inför EP-valet from 16 maj till 7 juni, kanske du har vägen förbi för då bjuder jag på en kopp kaffe. Vi måste vinna Stockholm inför de val som står framför oss, det konstaterar de flesta valanalyser och det innebär lite extra press på oss Stockholms sossar, då räknar jag med Österåker i detta. Frivillig insatsen under de val som förestår är grunden för vinst, där ingen av insatserna är en dålig insats, nu om nånsin behövs du och vi kan inte leva på gamla meriter längre. Upp och hoppa, dörrknackning, flygbladsutdelning, kampanjer, arbetsplatsbesök, öppna möten mm.

Önskar er alla lycka till nu, vi sossar behövs mer än nånsin!

Som jag skrev i mitt sista ordf. brev, vi syns på barrikaderna!
Alla skulle med, nu behövs du ännu mer!

Bästa sossehälsning
Tony Svedenfjord