Välkomna till höstens socialdemokratiska verksamhet!

Så närmar sig hösten igen. Det känns litet trögt att komma igång efter sommarens ledighet men samtidigt är det spännande med allt som kommer att hända under hösten. Litetgrand känner jag mig som ett av mina barnbarn som med ett lätt generat leende erkänner att hon faktiskt längtar till att få börja i sin nya skola.

På den politiska fronten har ju alliansens påklistrade enade fasad fått en hel del sprickor, ja inte ens inom moderaterna är de enade…vare sig på riksnivå som på den lokala. En av ”våra” lokala moderater har lämnat in en motion som ifrågasätter det kommunala styret…det skall bli intressant att se fortsättningen…

Inom vår egen organisation har vi en hel del framför oss. Den närmaste månaden har vi följande aktiviteter på gång:

9 aug
Mona Sahlin och Carin Jämtin talar i Vitabergsparken i Stockholm. Evenemanget startar 12.30 och talen börjar 14.00.

20 aug
Vi inbjuder till Grillafton på Runö

23 aug
Vallentuna Arbetarekommun bjuder in till en kväll på Dragonhagen som är Vallentunas Folkets Park.

31 aug
Kanalens Dag. Som vanligt finns vi på plats och även i år spelar   Monika Bring på sin vita saxofon tillsammans med sina glada musikantkamrater. Håll utkik efter annons i lokalpressen.

10 sept
Seminarium om Flygande fanor och deras betydelse. Vi återkommer med inbjudan.

13 sept
Partidistriktet bjuder in till en kunskapsdag på Universitetet. Även här återkommer vi med ett nytt utskick. Är du nyfiken kan du gå in  på hemsidan www.socialdemokraterna.se/stockholmslan under           rubriken Kunskapsdagen.

I nästa utskick får ni även höstens studieprogram.

Jag hoppas att vi ses vid ett flertal av aktiviteterna!

Välkomna!

Rosita Olsson-Palmberg