Valrörelsen har börjat

Valrörelsen har börjat märkas och utspel kommer från högeralliansens regeringsföreträdare:

Nu skall pensionärerna bli litet mer jämlika med dem som befinner sig i arbete. Glappet mellan skatteuttag på lön och tidigare intjänad lön, pension, skall minska. Klyftan skall enligt statsminister Fredrik Reinfeldt minskas med en tredjedel men resterande klyfta på två tredjedelar skall fortsätta att finnas!

Jag kan inte förstå varför en som gjort rätt för sig med sin arbetsinsats under ett helt liv skall behandlas annorlunda och jag är inte ensam om att tycka så, nio av tio svenskar tycker likadant…! Som tur är utlovar vår ekonomiska talesman Thomas Östros att klyftan skall bort steg för steg när vi vunnit valet.

Vi går mot ljusare tider, inte bara för att våren börjar nalkas utan för att det i höst finns möjlighet att påverka hur vi vill att vårt land och vår kommun skall fungera för att ge förutsättningar och möjligheter till alla, barn, unga, vuxna och äldre oavsett vilken bakgrund man har. Alla skall ges möjlighet att våga försöka att förverkliga sina drömmar och att få nya chanser om man inte lyckas. Dörrar skall inte stängas för att man kommer från fel bakgrund, har ett funktionshinder av något slag eller har en knapp ekonomi.

Så tycker jag och därför har jag blivit Socialdemokrat. Tycker du som jag?  Hör gärna av dig så kan vi pratas vid om hur vi tillsammans skulle kunna bygga möjligheternas kommun här i Österåker.

Rosita Olsson-Palmberg

ordförande för Socialdemokraterna i Österåker