Vi firade hundra år av kamp !

1910 bildades en Arbetarekommun i Åkersberga. Att socialdemokraterna funnits med som viktig samhällskraft i hundera år firades lördagen den 21 augusti med både pompa och ståt som god middag och trevlig samvaro.

I en fullsatt biografi i Folkets Hus delades Tage Erlandermedaljer ut till Sune Pettersson, Britt Wrang, Margareta Gustafsson samt Göran Sallnäs, en medalj för uppskattning av många, många år och mycket nedlagt arbete i partiets tjänst. De fick mottaga publikens hyllningar med många och långa varma applåder.

Österåkers arbetarekommuns nya fana invigdes och Helene Hellmark Knutsson representant från partidistriktet talade till jubilaren. Kören " Vi kan" uppträdde med mycket engagemang och fick med sig hela publiken, ett mycket uppskattat inslag.

Därefter var det dags att gå ett par trappor upp till Folkets Hus festvåning för gemensam middag och ytterligare firandet av de hundra åren av kamp

Sidan uppdaterades senast: 2010-08-24 12:46