S på Kanalens dag

I strålande solsken blev Kanalens dag en riktigt bra dag. Socialdemokraterna hade eget tält med musikunderhållning av bla Kalle Sohler. Informationsmaterial delades ut och samtal om Österåkers utveckling och om politien fördes med många intresserade medborgare. Socialdemokrater med bakgrund som ledamöter i flertalet nämnder svarade frågor.

12.30 var det dags för socialdemokraterna att hålla sitt tal på Ekbackens stor scen. Ett engagerat tal, som drog ner flertalet applåder,  hölls av Ann-Christine Furustrand (S), kommunalråd, som hon sa i tillfällig opposition.

Kl 13.00 startade socialdemokraterna ett seminarieum " barns och äldres situation i samhället". Anders Pettersson var moderator och talare var Björn von Sydow, riksdagsman och f d talman i Sveriges riksdag, samt Gunilla Niss, författare och psykolog. Seminariet drog många intresserade lyssnar och även här möttes talarna av applåder.

Kl 14.00 i Socialdemokraternas tält bjöds det på välfärdstårta och kaffe.

Kl 16.00 delades Blå vgen stipendiet ut, en av jurymedlemmarna är Ann-Christine Furustrand (S).

Sidan uppdaterades senast: 2014-09-01 12:50