Förskola och skola i fokus

Lördagen den 23 augusti mellan klockan 12 och 13 höll vi torgmöte på Storängstorget i Åkersberga. Vi fokuserade på ett av valets viktigaste frågor - om förskola och skola i Österåker. I vår valstuga delades  material ut om socialdemokraternas förskole- och skolsattsningar lokalt och nationellt. Många Österåkersbor tog chansen att prata förskole- och skolpolitik med oss och fick en kopp kaffe och en bit "välfärdstårta"

Ann-Christine Furustrand (S), Kristina Embäck (S) och Timmy Rindevall (S) talade om hur skolan och barnen har det igas och om vilka förslag socialdemokraterna har för att gör förskolan och skolan bättre.

Ann-Christine Furustrand (S):

- ni har säkert hör att skälet till att för lite satsningar görs i skolan beror på okunniga politiker. Nja det saknas måhända kunskap i några fall - men det avgörande skälet för att inte tillräckliga satsningar görs handlar om medveten politik. Att den politik som förts från den majoritet som styrt Österåker (m.fp.c.kd,öp) under många år satt skattesänkningar, och låg kommunalskattenivå som det mest prioriterade - före allt annat. Då står inte satsningar på skolan först och det är därför som situationen i förskola och skola ser ut som de gör. Vill man som väljare ändra på detta faktum - är det säkraste sättet - att lägga sin röst på Socialdemokraterna!

Sidan uppdaterades senast: 2014-08-21 12:46