Ny ordförande och många nya i styrelsen

Ny ordförande och många nya i styrelsen för Arbetarepartiet Socialdemokraterna i Österåker.Lördagen den 24 mars höll Arbetarepartiet Socialdemokraterna i Österåker sitt årsmöte i Folkets hus i Åkersberga. Rosita Olsson –Palmberg avtackades som ordförande och till ny ordförande valdes Anders Pettersson.

Anders Pettersson kommer från ABF och om det nya uppdrag säger Anders så här;

-         Jag ska bidra till att organisationen utvecklas och får fler aktiva. Att samarbetet och lagandan mellan arbetarekommunens alla delar stärks. Majoritet i valet 2014 är ett självklart mål, men bara en etapp på väg till framtiden.

Bland de nyvalda i styrelsen finns, Anna Maslov snart folkpensionär som varit kooperationen trogen i många, arbetat på Domus här i Åkersberga. Lars Rydberg med bakgrund inom marknadsföring och marknadskommunikation dels som senior advisor dels som VD och styrelseledamot i flera företag inom kommunikationbranschen. Daniel Lundin 37 årig elektriker och småbarnsfar, boende i Margretelund, och är fackliga aktiv inom elektrikerförbundet. Farial Tham, 23 år, studerar statsvetenskap och vill vara med i partiet  och förändra Österåker till det bättre.

Övriga i styrelsen är: Monica Lindgren, Hans Johansson, Margareta Olin, Carlos Nunez, Tommy Rindevall, Roger Svalhede, Eva Börjesson, Birgitta Agervi, Anas Abdullah.

Ann-Christine Furustrand kommunalråd i opposition, SSU, samt S-kvinnors ordförande Marie Ende är adjungerade till styrelsen.

Sidan uppdaterades senast: 2012-03-27 16:11