Första maj - dagen vi visar att vi är många!

Även i år har Östra Göinge Arbetarekommun beslutat att fira första maj i Kristianstad. I år är det valår så första maj får en speciell betydelse både genom att vi visar att vi är många och genom att ge oss energi till att genomföra en bra valrörelse.

Årets första maj kommer att gå av stapeln lite senare på dagen än förra året. Vi kommer att vara på plats i Tivoliparken mellan kl 11.30 -13.00 och där värmer vi upp med fika och musik av Emil Sigfridsson. När vi sedan är i rätt stämning går vi upp till Söderport för att marschera genom Kristianstad i riktning mot Sommarlust sjungande Arbetets söner och Internationalen. Framme i parken kommer handels ordförande Lars-Anders Häggström och vår egen toppkandidat till riksdagen Annelie Karlsson hålla tal. Förutom dessa talare och kommer vår toppkandidat på fullmäktigelistan i Östra Göinge Ann Ahlbin att tala. Barnen kommer att underhållas av ”Tuta och Kör”.

Ja, som ni ser kommer det att bli intensivt program hela dagen. Se nu till att komma med, vi måste bli många så att vi sätter lite skräck i borgerligheten. Sverige har inte råd med ytterligare fyra år med borgarna.

Arbetarekommunens Ordförande

Hans Andersson