Nu gäller det att vi alla gör vårt bästa

I skrivande stund är det mindre än 3 månader kvar till regeringsbytet. Nu är det så att detta inte ger sig själv utan det kommer att krävas en hel del blod, svett och tårar för att få bort regeringen Reinfeldt. Nästa lite större utåtriktade aktivitet är Broby marknad den 5/6. Till denna är det viktigt att vi visar att vi är många så kom till vårt bord även om ni inte tilldelats tid. På marknaden rör sig många människor så här ges en möjlighet att direkt prata med väljarna som inte får gå förlorade.

I början på maj var ett gäng ute och knackade dörr i Knislinge. Vi som var där såg vilket bra verktyg detta är för att direkt träffa medborgarna. Alla som var med fick blodad tand för att fortsätta, vilket vi tänker göra. Hör av er till Ann om ni har idéer gällande områden som vore lämpliga att gå i och passa på att anmäla er som intresserade för dörrknackningarna.

Första Maj blev i år en positiv upplevelse där ovanligt många valde att delta. Detta kändes bra. Jag kan i detta sammanhang inte låta bli att tacka Ann Ahlbin för hennes fina tal som renderade både i jubel som applåder. Vi är stolta över dig i Östra Göinge.

Till sist vill jag uppmana er alla att kontakta mig eller Ann för att anmäla er till att delta i valrörelsens aktiviteter. Alla kommer vi att behövas om vi ska behålla ett rött Östra Göinge och om vi ska kasta ut de blåa ur regionen och riksdagen.

Nu kör vi

Hans Andersson