Trevlig sommar på er

Nu är det dags att ladda batterierna för slutspurten i valrörelsen. Jag ser framför mig en varm och solig sommar med böcker, god mat och mycket tid till att umgås med familjen och eventuellt besökande vänner.
Detta kan behövas när jag vet vad som väntas under Augusti och September. Ingen av oss kan räkna med att vi får något gratis, den borgerliga pressen kommer hela tiden att ifrågasätta oss och våra föresatser . Nej pressen kan vi inte räkna med men vår styrka, som är våra sympatisörer och partimedlemmar, för dem väntar ett hårt arbete. Från det arbetet vilar vi inte ens under vår semester, utan vi för hela tiden samtal med folk där vi möter dem, till exempel på stranden, restaurangen eller vid grillen. I dessa möten ska vi tydliggöra högerns verkliga avsikter och våra svar som är ARBETE, RÄTTVISA OCH TRYGGHET.

Moderaterna försöker i retoriken att låta som bättre socialdemokrater. Vi vet dock att verkligheten är en annan med ökad arbetslöshet, ökade orättvisor och en försämrad trygghet för flertalet. Detta måste vi hela tiden upplysa våra medmänniskor om så att de förstår att det gör skillnad vilken regering vi har efter valet den 19:e september.  Jag vill inför sommaren även rikta en hälsning till vår partiledare Mona. Stå på dig du har mitt fulla stöd. Med dig vid rodret kommer det för många att bli tydligt att det är idéerna som bär och att det inte är nödvändigt med någon så kallad stark man som likt Karl XII pekar med hela handen för att vi ska kunna bygga ett rättvisare samhälle.  Nej du är den som tydligast av alla visar att den rörelse du leder är en folkrörelse som bygger på idéer om rättvisa.

Så passa på att vila er nu partikamrater, men glöm för den delen inte att vid varje möte i sommar sprida vårt budskap om mer rättvisa och arbete åt alla.

Hans Andersson
Ordförande för Socialdemokraterna i Östra Göinge