Första Maj 2010

Det är med stolthet som jag summerar den första maj 2010.

Arbetarekommunens styrelse samlades på förmiddagen tillsammans med Kristianstad Arbetarekommun för de sista förberedelserna. Arrangemanget startade i Tivoliparken med bland annat uppträde av Emil Sigfridsson och de tre duktiga tjejerna från Unga Sossar som sjöng om hur dålig den borgerliga politiken har varit.

Halv två startade tåget från Söderportskolan och vi vandrade genom Kristianstad med en stolthet som bara Socialdemokrater kan frammana. Väl framme vid Sommarlust hälsade Kristianstads Arbetarekommuns ordförande Henry Larsson välkomna tillsammans med riksdagskandidat Annelie Carlsson. Därefter höll Handels förbundsordförande Lars Anders Häggström tal. Även på Sommarlust underhöll Emil Sigfridsson.

För Östra Göinge kommuns del höll jag tal. Framhöll då vikten av vad som varit, är och ska vara vårt främsta mål med politiken, dvs. arbete för alla. Vi Socialdemokrater i Östra Göinge ska verka för att både ungdomar och vuxna ska erbjudas möjligheter till studier och därigenom även arbete. De röda fanorna vajade i vinden denna dag, och det kommer att blåsa vänstervindar i valrörelsen.

Vårt varma tack från Östra Göinge till Kristianstad för en otroligt trevlig och välorganiserad dag.  //Ann Ahlbin

Sidan uppdaterades senast: 2010-05-09 22:30