Tack till alla er som skrev på mot prostitutionen!

Mellan den 1-8 mars genomförde Socialdemokraterna och S-kvinnor i hela Europa ett upprop mot sexslavhandeln under fotbolls VM i Tyskland i sommar. Man uppmanade alla att via e-post protestera på Europeiska Socialdemokratiska partiets hemsida. Över 17 000 personer skrev under uppropet, av dessa var en femtedel svenskar!

Det är dags att kvinnor och män protesterar mot den vidriga handeln av kvinnor och barn till prostitution som ökar i hela världen och EU varje år, säger Inger Segelström, vice ordförande för PS-Women.

– Jag har fått stöd i EU-parlamentet för att människohandel till prostitution ska halveras inom 10 år och då får inte sportevenemang och de goda tankarna med ett VM förstöras med att kvinnor och barn utnyttjas i prostitution.

Den 14 mars överlämnades protesten mot prostitution till kommissionens ordförande Barosso. Protesten var underskriven av flera europeiska toppolitiker, däribland Tony Blair and Romano Prodi.

Trygghet genom livet - Handlingsprogram för 2007-2010

SkaraRosen

Läs tidigare nummer av vårt lokala partiorgan

Svar direkt!