Första maj 2007

Första maj-tåget i SkaraI år tog Socialdemokraterna i Skara tillsammans med LO och Socialdemokraterna i Götene ett nytt grepp på Första maj-firandet. Firandet var förlagt till eftermiddagen och slutmålet för tåget var Olins park.

Och det visade sig vara ett gott nytänkande. Betydligt fler i både demonstrationståg och vid de efterföljande aktiviteterna. Många hade gett sig ut på Skaras gator och de flesta följde tåget till parken.

Ordföranden för LO Skara, Anders Carlsson, hälsade alla välkomna till firandet varpå Christina Bergdahl steg upp i talarstolen för årets Första maj-tal. Christina talade bland annat om hur välskött Skara kommun har varit, men att den nu - under Alliansens ledning - riskerar att hamna i ekonomisk utförsbacke. Hon tryckte på vikten av att vi som parti lyssnar mer än pratar och att chanserna då är stora att Socialdemokraterna åter får makten efter valet 2010.

Efter tal bjöds alla på kaffe och bulle och barnen som följt med mamma och pappa, kunde fiska i fiskdamm eller titta på en trollkarl som utförde de mest kluriga trollkonster. För de vuxna fanns möjlighet att gå en tur runt ett kvarter och delta i en tipspromenad med frågor om Första maj och arbetarerörelsen i stort.

Efteråt är det bara att konstatera att Första maj-firandet i Skara fick ett ordentligt lyft i år!

Här finns fler foton från Första maj-firandet 2007 >>

2007-05-01 18:12

Trygghet genom livet - Handlingsprogram för 2007-2010

SkaraRosen