Riksdagsledomot Carina Ohlsson besökte miljöutskottet

Carina Ohlsson, riksdagsledamot (s)Måndagen 12 maj fick Socialdemokraternas miljöutskott i Skara besök av riksdagsledamoten Carina Ohlsson från Lidköping.

Carina Ohlsson är förutom sitt riksdagsarbete mycket engagerad i miljö- och jordbruksutskottet, Europarådets svenska delegation samt i EU-nämnden.

Medlemmarna fick två timmars samtal med Carina om jordbruks-, kemikalie-, fiske- och klimatfrågor samt  EU:s utvidgning och stödpolitik. Det blev även mycket frågor kring väg-, flyg- och järnvägstransporter.

Carina berättade om ett antal exempel där olika intressegrupper aktivt försöker gynna egna verksamheter. Till exempel om jordbruksstöd och att upphäva förbud mot skadliga kemiska produkter. Det finns många frågor där Sverige är ledande och att det är viktigt att ”sälja in” dem i EU-processerna för att fortsätta att utveckla ett bättre Europa.

Efter ett mycket bra möte där medlemmarna fick en vidgad blick om miljö- och EU-frågor tog Carina en promenad till busstationen för att sedan åka buss och tåg till Stockholm.

2008-05-20 12:09

Trygghet genom livet - Handlingsprogram för 2007-2010

SkaraRosen

Läs tidigare nummer av vårt lokala partiorgan