Ulla håller i ordförandeklubban.

Hej! Jag heter Ulla Hellberg och är ordförande för socialdemokraterna i Skara. Mitt politiska ställningstagande tog jag redan i mitten på 70-talet då jag blev medlem i SSU, och jag har sedan dess på olika sätt engagerat mig i det socialdemokratiska partiet.

Ulla Hellberg, ordförande för Socialdemokraterna i SkaraSkara socialdemokratiska arbetarekommun, eller Socialdemokraterna i Skara som vi säger i dagligt tal, har idag 300 medlemmar men allteftersom ilskan över den borgerliga politikens orättvisor och intresset för socialdemokratiska alternativ växer, så ökar antalet medlemmar i vårt parti.

Socialdemokraterna i Skara firade 100-årsjubileum 2004 och vi arbetar idag vidare för att utjämna orättvisa klyftor och olikheter. Vi står upp för demokratin och vill att alla ska kunna säga sin mening och att den lilla rösten i den större partiorganisationen ska växa till en samlad vilja med många hundra röster som strävar mot samma mål.

Skara arbetarekommun har fostrat många duktiga politiker, både lokalt och i rikspolitiken och vi satsar på att även i framtiden göra vår och våra medlemmars stämma allt tydligare i samhällsdebatten.

Som ordförande både önskar och hoppas jag att fler vill och får chansen att delta i den politiska debatten och att vi tillsammans utvecklas i demokratiskt tänkande och handlande.

Vår partiexpedition på Skaraborgsgatan 29 A är, öppen varje torsdag mellan 17.00-19.00. Dock ej i juni, juli och augusti. Här träffar du ledamöter i styrelsen för Socialdemokraterna i Skara, fullmäktige- och nämndsledamöter för idéutbyten, diskussioner och samtal. Eller varför inte bara för en kopp kaffe!

Är du intresserad av att delta i våra diskussioner om förbättringar i Skara och i samhället, ska du anmäla dig som medlem redan idag. Du är mycket välkommen till Socialdemokraterna i Skara!

Ulla Hellberg
Ordförande för Socialdemokraterna i Skara

Trygghet genom livet - Handlingsprogram för 2007-2010

SkaraRosen