S-stipendium till Charlies teater

Styrelsen för Socialdemokraternas fond inrättat i Lennart Lindéns namn, har utsett Charlies teater som mottagare av ett stipendium på 5000 kronor. Detta stipendium, som blev det första sedan fonden instiftades våren 2010, delades ut i samband med Charlies teaters föreställning den 14 augusti.

– Den nyinrättade fonden vill uppmärksamma Charlies teaters insatser för att engagera ungdomar i alla åldrar i arbetet med att betrakta och återge vardag, glädje och bekymmer i form av dramatik och känslor, sa Christina Bergdahl, en av fondens styrelseledamöter, då hon överlämnade stipendiet till teaterföreningen.

– Charlies teater bidrar till att verka i Lennart Lindéns anda där konst och kultur skapas av och med människor i en ideell och kreativ miljö. För att uppmuntra alla engagerade ledare, barn, ungdomar och föräldrar att fortsätta att verka i denna anda vill vi i styrelsen för Lennart Lindéns fond överräcka ett stipendium på 5000 kronor och gratulera Er och alla i Skara som får ta dela av Er kreativitet och glädje”.